
Zarządzanie interesariuszami - BCS Stakeholder Management
Opis szkolenia
Trzydniowe, intensywne szkolenie umożliwiające uczestnikom nabycie praktycznych umiejętności w zakresie zarządzania zaangażowaniem interesariuszy. Program szkolenia obejmuje metody klasyfikacji interesariuszy, skutecznej komunikacji i budowania relacji.
Omawiane są techniki budowania zaangażowania interesariuszy w prace projektowe, tematyka zarządzania oczekiwaniami oraz techniki rozwiązywania konfliktów.
Program szkolenia oparto na programie BCS Professional Certificate in Stakeholder – uzupełnionym o aspekty praktyczne i wnioski z kilkunastoletniego doświadczenia trenera w branży IT.
Szkolenie przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego BCS Professional Certificate in Stakeholder Engagement.
Autorem szkolenia jest Karolina Zmitrowicz.
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do:
- Inżynierów wymagań
- Analityków biznesowych i systemowych
- Konsultantów IT
- Właścicieli produktu (Product Ownerów)
- Kierowników projektów (Project Managerów)
Co zyskasz?
- Zrozumiesz kluczowe pojęcia i koncepcje stosowane w zarządzaniu relacjami z interesariuszami
- Poznasz czynności i zasady pracy z interesariuszami
- Dowiesz się jak zaplanować proces zarządzania zaangażowaniem interesariuszy w swoim projekcie
Zakres
Interesariusze
- Rodzaje interesariuszy
- Analiza i priorytetyzacja interesariuszy
- Planowanie i monitorowanie interesariuszy
- Perspektywy interesariuszy
Komunikacja
- Proces komunikacji
- Bariery w komunikacji: semantyczne, fizyczne, psychologiczne
- Aktywne słuchanie
- Zachowania związane ze słuchaniem
Praca z grupami interesariuszy
- Proces rozwoju grupy
- Style uczenia się: aktywista, pragmatyk, refleksyjny, teoretyk
Warsztaty facylitowane
- Korzyści z warsztatów facylitowanych
- Role w warsztatach facylitowanych
- Etapy warsztatów facylitowanych
- Planowanie warsztatów facylitowanych
- Prowadzenie warsztatów facylitowanych
- Techniki facylitacji: elicytacja i wizualizacja
Budowanie relacji
- Natura relacji
- Elementy komunikacji według Mehrabiana
- Techniki tworzenia i podtrzymywania relacji
- Budowanie relacji przy użyciu lustra, dopasowania, tempa
Kreatywne rozwiązywanie problemów
- Proces kreatywnego rozwiązywania problemów
- Bariery dla kreatywności
- Techniki generowania pomysłów
- Zarządzanie procesem kreatywnego myślenia przy użyciu Sześciu Kapeluszy de Bono
Zarządzanie oczekiwaniami
- Kategorie oczekiwań
- Źródła oczekiwań: kontrolowani i niekontrolowani twórcy oczekiwań
- Proces zarządzania oczekiwaniami
Negocjacje z interesariuszami
- Negocjacje oparte na zasadach
- BATNA
- Negocjacje integracyjne i rozdzielające
Zarządzanie konfliktem
- Źródła konfliktów
- Opcje rozwiązywania konfliktów
- Narzędzie MODE konfliktu Thomasa-Kilmanna
Czas trwania
3 dni (24 godziny wraz z przerwami)
Cena
3000 PLN + VAT (3690 PLN z VAT)
Planowane terminy
Egzamin
- Forma: test wielokrotnego wyboru
- Czas trwania: 90 minut
- Liczba pytań: 40
- Próg zdania: 65%
- Język egzaminu: angielski
Egzamin nie jest częścią szkolenia. Jest przeprowadzany przez zewnętrzną organizację.