Projektowanie zorientowane na użytkownika
Opis szkolenia
Trzydniowe szkolenie realizowane w formie warsztatowej.
Podczas szkolenia uczestnik pozna definicję użyteczności i jej znaczenie dla sukcesu projektu, nauczy się planować użyteczność rozwiązań na podstawie informacji o kontekście systemu oraz pozna skuteczne metody pozyskiwania wymagań dotyczących użyteczności.
Dla wybranego zagadnienia wykonamy analizę kontekstu użytkowania, opracujemy persony i customer journey oraz pozyskamy szczegółowe wymagania przy użyciu sprawdzonych metod i technik. Dodatkowo, uczestnik pozna zasady walidacji rozwiązań informatycznych pod kątem spełnienia potrzeb odbiorcy docelowego, w tym zasady realizacji testów użyteczności oraz możliwe techniki wspierające.
Szkolenie oparte jest na międzynarodowych standardach w dziedzinie użyteczności oraz uznawanych w branży dobrych praktykach.
Szkolenie zawiera część warsztatową – praktyczne wykorzystanie poznanych technik.
Autorem szkolenia jest Karolina Zmitrowicz.
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do:
- Inżynierów wymagań
- Analityków biznesowych i systemowych
- Konsultantów IT
- Członków zespołów IT
- Właścicieli produktu (Product Ownerów)
- Kierowników projektów (Project Managerów)
- Testerzy oprogramowania (QA)
- Projektanci rozwiązań cyfrowych (UX)
Co zyskasz?
- Poznasz kluczowe pojęcia i koncepcje związane z użytecznością rozwiązań cyfrowych
- Poznasz skutecznych metody pozyskiwania wymagań dotyczących użyteczności
- Zdobędziesz umiejętności niezbędne do projektowania użytecznych rozwiązań IT
Zakres
Teoria użyteczności
- Definicja użyteczności
- Elementy składające się na użyteczność
- Koncepcja UX
- Użyteczność a przewaga konkurencyjna
Planowanie użyteczności
- Analiza interesariuszy
- Analiza kontekstu użytkownika
- Cele jakościowe
Pozyskiwanie i analiza wymagań użyteczności
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Użyteczność a funkcjonalność rozwiązania
Projektowanie oprogramowania z perspektywy użytkownika (User – Centered Design)
- Projektowanie Interfejsu Użytkownika
- Normy, standardy, wytyczne
- Style guide
Testowanie i ocena użyteczności
- Listy kontrolne (check lists)
- Testy z udziałem użytkowników (testy użyteczności – usability testing)
- Metody zaawansowane – podstawy
Rozwój w kierunku użyteczności i UX
- Certyfikacja kwalifikacji
- Kompetencje w obszarze użyteczności a inne role projektowe
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów
- Dobre praktyki i listy kontrolne
Czas trwania
2 dni (16 godzin wraz z przerwami)
Cena
2100 PLN + VAT (2583 PLN z VAT)
Planowane terminy
- 02 – 03 grudnia 2024 (poniedziałek – wtorek)
- 16 – 17 stycznia 2025 (czwartek – piątek) trener: Karolina Zmitrowicz