Projektowanie zorientowane na użytkownika

Opis szkolenia

Trzydniowe szkolenie realizowane w formie warsztatowej.

Podczas szkolenia uczestnik pozna definicję użyteczności i jej znaczenie dla sukcesu projektu, nauczy się planować użyteczność rozwiązań na podstawie informacji o kontekście systemu oraz pozna skuteczne metody pozyskiwania wymagań dotyczących użyteczności.

Dla wybranego zagadnienia wykonamy analizę kontekstu użytkowania, opracujemy persony i customer journey oraz pozyskamy szczegółowe wymagania przy użyciu sprawdzonych metod i technik. Dodatkowo, uczestnik pozna zasady walidacji rozwiązań informatycznych pod kątem spełnienia potrzeb odbiorcy docelowego, w tym zasady realizacji testów użyteczności oraz możliwe techniki wspierające.

Szkolenie oparte jest na międzynarodowych standardach w dziedzinie użyteczności oraz uznawanych w branży dobrych praktykach.

Szkolenie zawiera część warsztatową – praktyczne wykorzystanie poznanych technik.

Autorem szkolenia jest Karolina Zmitrowicz.

Dla kogo?

Szkolenie adresowane jest do:

  • Inżynierów wymagań
  • Analityków biznesowych i systemowych
  • Konsultantów IT
  • Członków zespołów IT
  • Właścicieli produktu (Product Ownerów)
  • Kierowników projektów (Project Managerów)
  • Testerzy oprogramowania (QA)
  • Projektanci rozwiązań cyfrowych (UX)

Co zyskasz?

  • Poznasz kluczowe pojęcia i koncepcje związane z użytecznością rozwiązań cyfrowych
  • Poznasz skutecznych metody pozyskiwania wymagań dotyczących użyteczności
  • Zdobędziesz umiejętności niezbędne do projektowania użytecznych rozwiązań IT

Zakres

Teoria użyteczności

  • Definicja użyteczności
  • Elementy składające się na użyteczność
  • Koncepcja UX
  • Użyteczność a przewaga konkurencyjna

Planowanie użyteczności

  • Analiza interesariuszy
  • Analiza kontekstu użytkownika
  • Cele jakościowe

Pozyskiwanie i analiza wymagań użyteczności

  • Techniki pozyskiwania wymagań
  • Użyteczność a funkcjonalność rozwiązania

Projektowanie oprogramowania z perspektywy użytkownika (User – Centered Design)

  • Projektowanie Interfejsu Użytkownika
  • Normy, standardy, wytyczne
  • Style guide

Testowanie i ocena użyteczności

  • Listy kontrolne (check lists)
  • Testy z udziałem użytkowników (testy użyteczności – usability testing)
  • Metody zaawansowane – podstawy

Rozwój w kierunku użyteczności i UX

  • Certyfikacja kwalifikacji
  • Kompetencje w obszarze użyteczności a inne role projektowe

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów
  • Dobre praktyki i listy kontrolne

Czas trwania

2 dni (16 godzin wraz z przerwami)

Cena

2100 PLN + VAT (2583 PLN z VAT)

Planowane terminy

  • 02 – 03 grudnia 2024 (poniedziałek – wtorek)
  • 16 – 17 stycznia 2025 (czwartek – piątek) trener: Karolina Zmitrowicz

UX w kontekście analizy biznesowej

Zainteresowało Cię to szkolenie?

Zapisz się lub zamów indywidualną ofertę.

Zapisz się